Monday, August 31, 2009

Keluarga Makin Besar

Alhamdulillah, dalam keseronokan menjalani ibadah puasa pada tahun ini, kami sekeluarga ditambah lagi nikmat dan anugerah yang tidak terhingga.

Semalam, 30 Ogos 2009, tepat jam 12.31 tengahari kakak aku telah pun selamat melahirkan anak sulongnya yang sekaligus menjadikan bilangan anak buahku bertambah kepada angka 3 orang. Eh, selain Aisyah ada lagi ke? Yup, seorang lagi keluar menjadi salah seorang khalifah dimuka bumi ini pada akhir bulan 5 lepas. Tapi tak berkesempatan nak bercerita di belog ini. Hari kebetulan saat kebosanan dah mencapai tahap dewa arumugam, jadi aku kepilkan juga sedikit cerita berkenaan 2 orang anak buahku yang comel-comel seperti pakciknya ini..wahaha

Adam Azzieq merupakan anak kepada pasangan Azhalisam dan Norsuzieyantie. Dilahirkan pada..aaa..aiseymen, lupa la pula. Yang penting, dalam bulan 5 lepas (ye ke?). Merupakan hero pertama dalam kalangan koleksi anak-anak buahku. Comel dan amat baik. Hari-harinya dihabiskan dengan tidur, tidur, tidur dan tidur. Sehinggakan masa orang mandikan pun selamba saja dia tidur. Jadi, tiap kali aku pergi melawatnya, memang tak berkesempatan lagi nak bermain-main dengannya. Hanya mampu untuk mengacaunya tidur saja. Dia bangun la sekejap dalam 5 saat, lepas tu dengan nyenyaknya menyambung kembali kerja membutanya.

Kan dah cakap, orang amik gambar pun dia tidur gak

Dan yang terbaru ni, juga merupakan seorang hero, bakal pejuang Islam seperti Umar al-Khattab mahupun Salahuddin al-Ayubi. InsyaAllah. Namanya masih lagi belum diketahui. Lupa pula aku nak bertanya hari tu. Jadi biarlah rahsia dulu. Ada masa, akan diketahui juga kelak.

Tak banyak sangat nak bercerita pasal baby baru ni. Sebab umurnya pun baru mencapai sehari. Perangainya macam mana pun masih lagi tak diketahui. Jadi aku kepilkan disini beberapa gambarnya untuk tatapan dan simpanan aku sendiri. Korang nak tengok, sila bayar doplol sen dulu..muahaha kaya..kaya.. Sekarang memang kena fikir pasal duit. Raya dah dekat, perbelanjaan untuk duit raya adik-adik dan anak buah makin bertambah..wawawaa

Saya adalah lelaki. Sapa-sapa yang belum berpunya, sila la tunggu saya besar ye =)

Waa..wase cam jadi kuih bungkus je..

Okeh, dua keping dah la. Yang lain copyrighted. Tak dibenarkan untuk sesukahati nak publish. Kena saman nanti siapa nak bayar? haku jugak..

Next anak sedara? Maybe its gonna be my own child..wakaka

* S A L A M R A M A D H A N *

24 contengan diterima:

EPAR on August 31, 2009 at 6:27 PM said...

tahniah..

~ aman shah ~ on August 31, 2009 at 7:04 PM said...

errr...
panggil lisam,
abang ko pun lisam juga..
panggil khairul...
cam lucu laa pulak...
tapi..
lisam pun...
lisam lah~~~

aii..
anak sendiri bila lagi?
kene cepat arr...
jgn lambat2....

Lisam on August 31, 2009 at 8:22 PM said...

to epar
syukran..^^

to aman
haha..dalam pamili sy, ada 3 orang lagi lisam..

kilang lom ada la aman..sy tunggu anak aman kuar dulu lah..

ikhwana syuhada on August 31, 2009 at 9:49 PM said...

pak cik dapat anak buah la....

Lisam on August 31, 2009 at 10:19 PM said...

to ikhwana
yee..pakcik dapat anak buah..
anak sendiri je tak dapat lagi..
sape sudi jadi kilang?
ngehehe

annur huda on August 31, 2009 at 10:46 PM said...

Tahniah..dpt anak sedara baru..

tahniah sebab keluarga semakin besar
walaupun, sememangnye, keluarga awak mmg dh besar pun...

tahniah juga..sebab masih hidup menatap anak2 sedara baru...

tahniah, sebab dh kije, dpt gaji dah, n mase untuk keluarkan Duit Raya.(for me too)

tahniah..juga kerana masih berkesempatan membca komen ini..heheh


tahniah..tahniah..tahniah..

kerana menganggap wanita itu "KILANG" yer???(terasa kecil hati)

Lisam on August 31, 2009 at 11:49 PM said...

aisehh..ada orang terasa lak..

maaf atas kekhilafan daku =(

Shauqatul Asrar on September 1, 2009 at 12:40 AM said...

khairulisam...azhalisam...arilisam..haha..ingat yang sulung, pakcik, ngan yang bongsu je..yang kedua tu tak ingat nama apa lisam..

tahniah2...memang cuteee sangat anak sedara pakcik..tapi tak sama ngan pakcik..haha...

Lisam on September 1, 2009 at 12:44 AM said...

puteri jeles..malu nak ngaku comey cam pakcik..wakaka

yang no-2 namenye azrilisam, ayahnya si aisyah faqihah ^^

Anonymous said...

SALAM
apa khabar? lama x dgr cite demo. wah dah dapat anak sedare baru nmpknye die..tahniah 3x!! em dah tukar nombor tepon ke?

Lisam on September 1, 2009 at 2:21 PM said...

alhamdulillah..masih mampu berpose penuh ^^

yup, dah tak pakai maxis dah skrg. murtad masuk celcom lak..haha

err..sape neh? buleh hambo msj no baru..

.::wardatulsyauqah::. on September 1, 2009 at 7:36 PM said...

Assalamualaikum..^^,
Tahniah...comel baby2 tu..^_^
Geram sangat yg baby first tu dan baby mmg kena byk tido.=)

Ana nak tnya,apa maksud lisam ye?
Sebb jarang dengar nama ni.

Lisam on September 1, 2009 at 9:55 PM said...

maksud lisam ialah:

Lelaki
Ini
Suka
Anak
Manusia

hehe..

maaf la..saya sendiri pun tak pasti. yang penting, ini nama hasil sepakat ibu&ayah saya. unik dan menarik ^^

Anonymous said...

alhamdulillah...

bertambah lagi umat Muhammad, bertambah lagi asadullah yang bakal perjuangkan agama yang haq...

alf mabruk buat kakandamu...
semoga lahirnya kelahiran yang membahagiakan ayahbondanya...ameen..

buat lisam,
don't wait too long...haha

Fiddarbi Yasir on September 2, 2009 at 10:04 AM said...

Adam azieq tu mukanya mcm p0mpuan, bajunya p0n mcm pompuan... Dah 5bulan tp masih kurus mcm tu? Pakciknya curi makanan si baby barangkali..

2nd baby baru berusia 1hari tp nmpak mcm baby berusia sebulan.. Ada p0tensi yg amat baik utk jadi debab. Mudah2an pakciknya xcuri makanan lg..haha

Anonymous said...

wslm..izwah ni..
bg la coz hari tu ada nak tnya demo psl lptop tp hntar mesej pending.
em maksud khairulisam klu tidak silap kawe 'sebaik2 penjaga@pemelihara'..cantik maksudnya;)

.::wardatulsyauqah::. on September 2, 2009 at 11:52 PM said...

oh,sebaik penjaga @ pemelihara..
a'ah cantik maksudnya.

Dari nama kita blh kenal peribadi,insyaAllah,moga org yg memiliki nm tersebut menjd sebaik2 penjg dan pemelihara dr segala aspek.Hanya utk meraih mardhatillah jg.InsyaAllah^_^

Lisam on September 3, 2009 at 9:36 AM said...

to anomes
amiinn..moge akan lahir lagi mujahid Islam spt zaman khalifah dedulu ^^

i dont wait to long..
but the 'person' is too hard for me to find..ngehehe

to fiddarbi
alaaa..mane de pakcik curi..
dorang yang selalu curik makanan pakcik ade laa..sampai dah tinggal tulang ni..haha

to anomes/izwah
haiyya..demo upenye..
wah..cantiknye maksud name ambo..dok seke sungguh..=)

to wardatulsyauqah
aaammiiinnnn...<--- panjang sy aminkan, moge2 diperkenankan Allah ^^

cikgu_eya on September 4, 2009 at 1:24 AM said...

lisammmm.... ^^

'The person too hard to find?'
Hahaha... yer ker? ker too hard to propose further..^^

lisam = penjaga@pemelihara
rupenyerrr....

Tu lah.. dah lama dah orang soh tanya mama dia. Last2, orang lain yang lebih tau makna nama dia... ^^

Anonymous said...

ha'ah cg eya...
pak cik ni menyembunyikan fakta agaknya..hahaha

pak cik oo pak cik...
klu susah sangat, meh cni kami tolong, nak? ;P

jgn tunggu lame2, nanti 'die' di kebas orang...hehe

Lisam on September 4, 2009 at 3:43 PM said...

to eya
eya..ajo le camne nak futher propose tu..tak weti r..kenyit mate je aci dok?

mama kite pun tak tahu gak kot, sebab tu malas nak ty..

haha

to anomes lagi
waa..kijam neh. tak aci pakat ngan eya nak kenekan pakcik. pok pale kang baru taw..

tp pakcik lg bimbang kalo diri pakcik yang dikebas orang dulu..wakaka~pasan

Anonymous said...

waa...abes la banjir blog ni klu pak cik di kebas org...nanes xbenti2 pengunjung blog pak cik kang..

berakhirlah sudah sesi karutan di posting ini...

ape pun untuk pakcik,
Jodoh itu rahsia Allah. Disisi kite pasti tersedia seseorang. bila? dimana? siapa? Tentu Dia pasti kan. Kalaupun x di dunia ni, mungkin nun di syurga menanti. Kita sbg hamba persiapkan apa2 yang patut..hee

cikgu_eya on September 5, 2009 at 10:09 PM said...

hoho.... lisam, ilmu nak propose neh bukan percuma tau... banje duluk...

hek hek hek.. ^^

Lisam on September 6, 2009 at 8:11 PM said...

to anomes
dan org yang paling kuat nanes adelah cik anomes..tol x?

haha..

to cikgu eya
banje pe? banje pok pale secara berjemaah selama 4 ari berturut-turut aci dok? ;)

 

© 2010 Antara Cita dan Cinta Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal