Tuesday, May 13, 2008

Practical (2nd Day)

Salam...

Alhamdulillah, hari ni merupakan hari ke 2 aku menjalani latihan praktikal. Latihan praktikal dalam kain selimut..haha

Aik, pelik je bunyinye ayat aku kat atas tu. Dah, jangan korang nak fikir bukan-bukan lak. Sebenarnya, minggu pertama ni lecturer yang jaga kami agak sibuk. Jadi dia memang takde masa nak jaga dan bagi kerja pape kat kami. Hari pertama semalam aku sama ngan kawan-kawan aku hanya pergi tolong buat persiapan kat 1 majlis yang akan berlangsung pada hari Khamis ni. Tapi bukan ada kerja sangat pun. Hanya sekadar tolong sikit-sikit je. Banyak masa habis terbuang dengan membuang masa tanpa berbuat apa-apa. Naik bosan aku duk menunggu saat-saat untuk kami pulang ke rumah.

Pagi ni, aku ngan kawan-kawan aku tak pergi pun kat fakulti. Maklumla, bukan ada punch card pun. Tak macam masa aku praktikal kat gov office dulu. Siap diberi punch card lagi. Jadi memang tiap-tipa hari la aku terpaksa merajinkan diri aku ni pergi office di awal pagi. Alhamdulillah punch card aku hanya 2 hari je yang kene cop merah. Tu pun sebab moto aku pancit. Memang lewat bebenor la aku hari tu. Nasib baik bos aku buat tak tahu je. Sebab bos aku dulu memang jenis tak kesah. Tak penah pun nak amik tahu pasal aku..haha

Hari pertama semalam, aku ngan kawan-kawan aku punya la smat kitorang pakai. Kemeja siap dengan tight in lagi. Yela, dah terbiasa masa praktikal dulu. Hari-hari pakai smat cam staff lain. tapi semalam tak pasal-pasal kami kena perli habis kat lecturer yang jaga kitorang tu. Dia siap gelak lagi bila tengok kitorang pakai punya la smat. Adeh, malu den maso tuh..hooho.. Dia cakap pakai t-shirt jela, takyah pakai smat-smat ni, dia tak kesah. Kitorang kalo tahu dari awal-awal, memang dengan suka hati pun tak nak pakai smat-smat ni. Rimas tau. Lepas rehat tengah hari, kitorang terus balik tukar baju. Pakai t-shirt ngan suar khakhis biasa je. Seluar kegemaran aku. Tambah lak ngan hanya berselipar. Memang cam kitorang nak pergi kelas la.

Ok la, tak nak la melalut panjang-panjang. Kang macam-macam citer lak yang aku nak citekan. Buat sahabat-sahabat yang seangkatan dengan aku, terutama student yang sebelum ni tak penah lagi merasa suasana berpraktikal, banyak-banyak la sabar melalui hari-hari yang mungkin akan membosankan dan juga meletihkan otak dan tubuh badan korang. Sorang kawan aku semalam pun dah sms kat aku, bagitau yang dia bosan sangat duk kat office. Tak tahu nak buat apa. Pulak tu dia siap kena sound lagi kat sorang staff situ. "Ni student nape tak gantung kad metrik?" (mengambil dari ayat yang ditaip oleh kawan aku tu). Punya la dasyat tempat dia praktikal, siap kena gantung kad metrik lagi. Apa, ngat nak pergi kelas ke..haha..Sabar jela wahai sahabat. Sementara je ni. InsyaAllah dalam kepahitan itu pasti akan ada kemanisan yang tak mungkin dapat kita merasainya di tempat lain. Caiyok!!

* H I L A N G T I A D A G A N T I *

2 contengan diterima:

Anonymous said...

salam.. u got company..
hehehe.. aku pon bosan praktikal, hari2 keje browsing tenet..

Lisam on May 20, 2008 at 11:42 PM said...

salam..

hohoho..

bagus2...cam ana gak..

hehari keje surfing tenet n men YM je..kaco member2 len yg duk bizi wat keje..hehe

 

© 2010 Antara Cita dan Cinta Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal