Tuesday, June 10, 2008

Kain Cinta Putih

Salamun 'alaik..

Kali ni aku nak bagi 1 link cerita yang memang patut anda semua baca sebagai seorang anak. Sama-sama lah kita renung-renungkan dan mengambil iktibar serta pengajaran daripada cerita yang pada fikiranku amatlah bagus dan cukup menyentuh hati ini. Mau saja mengalir air mata ni masa membacanya. Jom lah kita sama-sama mengalirkan air mata yang seringkali susah banget nak mengalir ni ( bagi diri aku la... ).

Satu sistem pesanan ringkas (SMS) yang aku dapat dari seorang sahabat berkenaan air mata

Setiap mata pasti akan menangis di padang mahsyar KECUALI mata yang dipejamkan dari yang haram, mata yang berjaga malam dalam jihad & mata yang menangis air mata TAQWA

Mesej yang agak menarik ingin disampaikan. Namun mata ini susah benar ingin mengalirkan airnya. Aku pun tak tahu la apa masalahnya. Nak menangis kerana seseorang pun susah, lebih-lebih lagi laGI ingin menangis kerana Allah swt. Tapi kita mesti tanam niat dan azam, sekurang-kurangnya biarlah sekali dalam hidup kita, kita pernah menangis kerana takutkan azab Allah dan menangis kerana memikirkan dosa dan maksiat yang pernah kita buat selama ini. InsyaAllah, aku pun memang sedang berusaha kearah tersebut..

Baik lah, tanpa membebel lebih panjang, nanti ter'off' topic lagi (ahaks..), di sini aku bagi link tersebut. Namanya seperti satu lagu je..huhu..Ok, layanzz..(T_T)

Kain Cinta Putih

* H A T I C E R I A D A N B A H A G I A *

0 contengan diterima:

 

© 2010 Antara Cita dan Cinta Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal