Tuesday, May 6, 2008

Lemahnya Aku

Ya Allah..Bantu daku menghadapi ujian ini. Sesungguhnya aku hamba-Mu yang lemah, terlalu banyak dosa dan maksiatku pada-Mu. Aku tidak ingin kehilangan cinta-Mu hanya kerana panahan cinta sesat tanpa relaku dan redha-Mu dari hamba-hamba-Mu ya Allah..

Ya Allah..Kuatkan imanku, teguhkan imanku, istiqamahkan aku dalam usahaku mencari cinta dan redha-Mu. Jangan Kau lalaikan walau sesaat hatiku dengan mengingati makhluk ciptaan-Mu melebihi dari mengingati diri-Mu ya Allah..

Aku lemah ya Allah..Aku lemah menghadapi ujian-Mu ini..

* I M A N M E N A N G I S *

7 contengan diterima:

Anonymous said...

naper admin??ada msalah ke??-astamiana

Pencinta Ilahi on May 7, 2008 at 12:22 PM said...

hidup mmg xpenah lari dengan masalah..
cuma bagaimana kita mengawal masalah tersebut yg perlu kita fikirkan..
samada kita ikut nafsu semata-mata atau kembali pada Maha Pencipta..
muhasabah diri selalu..ingat dosa2 kita yg telah lalu..berazam untuk mengurangkannya dan bertaubat diatas segala dosa2 & maksiat tersebut..

lifes must go on..
walau ape pn masalah yg menjengah diri kita, perlu kita ingat, semua 2 adalah ujian dr Allah..Ini bermakna Allah sayangkan kita, Dia nak tgk kita ni cukup sabar @ kufur dgn ujianNya itu..

Anonymous said...

Bunyi macam admin nga hadapi ujian cinta je..dah jmpa ke pilihan hati??

sahabat_sejati said...

mslh cmni mmg slalu melanda,sumenye atas kte utk menghadapinya...

mgkin sumenye berpunca dr diri kte sndiri...

anyway,saudara admin, thniah sbb enta berjaya sedar sdgkn rmai org mgkin sudh terbuai dgn panahan beracun syaitan...

cbelah cri pncanye n selesaiknnye dgn bijaksana...

Pencinta Ilahi on May 8, 2008 at 3:11 AM said...

terkadang sesuatu perkara 2 hadir tanpa kita pinta dan dia selalu hadir pada waktu dimana kita belum sedia untuk menerimanya..

adakalanya kita cepat tersedar dr lamunan & khayalan yg terkadang indah dihati, tp perit disudut iman..ada juga yang jatuh tersungkur ditebing ujian dan dugaan Allah itu..nauzubillah..

alhamdulillah, ana diberikan kekuatan untuk menghadapi ujian ini demi menjaga hati dan iman ana dari terus sesat dibuai mainan syaitan..

insyaAllah, sama2 la kita berdoa moga Allah tetapkan dan teguhkan hati kita ini agar sentiasa ingat dan sabar dalam setiap ujian yg melanda diri kita..

jangan mudah bermain dengan perasaan, kelak binasa diri..cepat2lah sedarkan diri kita dan kembali pada jalan Allah yg sebenar..

diriku terkadang lemah untuk menghadapi ujian yg berat ini..hati memujuk hendak, tp iman kuat membantah tidak..

fafau on May 30, 2008 at 8:47 PM said...

salam....my first comment to ur blog?
seem like u r in a matter of love...nothing to say but i wish that u will find ways to overcome it...cuma ni je dpt sy bg utk awk sbg bekalan dr sy"Allah s.w.t turunkan sesuatu penyakit dengan penawarnye sekali cuma penawarnya mungkin terlalu jauh n kita xdpt nk jumpa...just keep on pray n searching it...InsyaAllah..."

Pencinta Ilahi on June 2, 2008 at 9:57 PM said...

salam..
owh,xsgka cik fafau leh menyusahkan diri sendiri tinggalkan comment kat blog saye ni..hihi
thanks..syukran 4 ur concern..:0)

actually, entry ni juz luahan hati yg suke bermain dgn perasaan je..kdg2 hati ni xmampu nak melawan perasaan yg hadir, walaupun kita tak minta ia hadir disaat kita belum bersedia untuk menerimanya..

syukran atas nasihat dan kata2 awak 2..it gave me enough spirit 2 think n make me realize somethin behind what happen 2 me..

alhamdulillah, masalah dapat diselesaikan..n i'm a free guy now..xperlu nak bermain dgn perasaan lagi..coz i believe in Allah's qada' n qadar..=)

 

© 2010 Antara Cita dan Cinta Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal