Tuesday, May 20, 2008

Repekan Dari Meja Pengarang

Salam...

Sedikit pengisian buat blog kesayanganku ni..(sayang ke..aaah, layanzz)

Hari ni dah masuk minggu ke dua aku menjalani latihan praktikal kat fakulti. Kerja pun dah semakin melambak. Hari-hari ada je kerja baru akan muncul kat inbox email aku tanpa aku undang pun. Tapi dah namanya tanggungjawab, terpaksa la aku gagahkan jua kudrat ku ini untuk sedayanya menyiapkan kerja-kerja tersebut. Walaupun masih banyak yang tak bergerak lagi..huhu

Penat kerja part time waktu hujung minggu haritu pun belum hilang lagi kat tubuh aku ni. Habis satu badan sengal-sengal je rasa. Al-maklum la, kerja catering dari pagi sampai la petang. Bukan satu dua kerja je kena buat, dari susun makanan, angkat makanan, clearkan meja makan, dan bermacam-macam lagi kerja yang terpaksa dibuat. Dah la takleh duduk, kena jaga je orang yang duk makan..huhu

Alhamdulillah, walaupun lam kepayahan dan fikir nak ponteng je berjaya gak aku menamatkan kerja-kerja aku tu selama 2 hari, dari jam 8 pagi sampai la 6.30 petang. Fuh, ngalahkan orang kerja ofis..hehe

Aku pun nak cite la sikit satu kejadian yang menimpa diri aku petang tadi. Buat ke berapa kali ntah terjadi kat diri aku ni..hihi..Petang tadi dalam jam lebih kurang pukul 2 petang, aku dalam perjalanan ke tempat praktikal dengan menaiki moto cabukku tu. Sampai je dalam kampus, ada la satu mamat ni potong kau dengan motonya yang laju tu ngalahkan Max Biaggi(ntah betul ke tak aku eja ni..layan). Aku pun ikut jela belakang dia. Tapi bila sampai je kat depan Dataran Cendikia(satu tempat cam foodcourt), mamat tu tetibe je slow. Aku pun apa lagi, potong la dia sebab aku pun kebetulan nak cepat, sebab dah lewat nak masuk kerja.

Dalam masa aku potong dia tu, tetiba dengan selambernya dia belok ke arah aku tanpa bagi signal pun. Apa lagi, aku pun langgar jela bahagian belakang moto dia. Gedebuk, aku jatuh dengan tanpa belas kasihan pun. Otak aku jadi blank masa tu, cam tade pape je lam otak ni. Terus aku jatuh tergolek kat atas jalan. Kebetulan pulak kejadian tu terjadi depan bus stand tempat student biasa tunggu bas(student perempuan, sebab tempat tu dekat dengan kolej perempuan). Masa aku tengah jatuh tu, terdengar la dak perempuan yang ada situ terjerit sebab tengok kejadian tu depan mata dorang. Maybe ada dikalangan dorang yang pertama kali tengok kejadian tu. Pemes kejap aku..haha(pale hotak hang pemes..)

Tapi dalam ramai-ramai yang ada kat situ, takde sorang pun yang datang tolong angkat aku..huhu. Tak angkat aku pun, at least angkat la moto aku. Kesian lak bila tengok moto aku tu, habis bengkok side mirror dia. Syukur alhamdulillah sebab part lain takde yang rosak. Kalau tak, alamaknya terpaksa la aku sedekah lagi duit aku ni kat mana-mana mekanik kat area rumah aku ni. Dah la tengah kering sekarang ni..huhu

Berbalik pada kisah aku tadi. Lepas je aku jatuh, aku terus je bangun dan tengok kat mamat yang aku langgar. Dia sempat berhenti kejap, dan aku kata la kat dia, "nape ko tak bagi signal?!". Aku tengah bengang dah masa tu, mujur dapat kawal perasaan lagi. Kalau tak, mau je aku praktikkan ilmu taekwon-do yang aku pelajari selama ni. Kalau tak lebam mata, pecah bibir mulut pun jadi la kalau aku kasi flying kick aku kat muka dia. Kalau nak ikutkan perasaan aku ni la. Lepas je aku cakap gitu kat dia, terus je mamat tu cabut. Takut agaknya, sebab memang salah dia pun. Moto tu dah siap-siap dilengkapi signal, tapi taknak gunakan gak. Bukan moto buruk pun, baru lagi aku tengok. Kalo nak dibandingkan dengan moto aku yang dah agak lama, tapi tetap sehensem tuannya..haha

Aku pun dengan muka selambanya, angkat la balik moto aku yang dah menyembah bumi tu. Cian kat dia. Aku sempat lagi jeling kat student yang duk kat bus stand tu. Tapi buat muka seposen jela. Takkan aku nak angkat tangan lak kat dorang..haha.. Takde keje aku nak lambai kat dorang. Bukan aku lepas buat show pun, tapi aku baru je lepas buat kerja yang telah membengangkan diri aku sendiri..huhu

Masa dalam perjalanan ke fakulti, aku dapat rasakan kaki kanan aku sakit-sakit. Bila aku tengok, ade kesan lebam. Dah biru pun. Adeh, sakit jugak la, senget gak la aku jalan tadi. Alhamdulillah, mujur la takde mana-mana bahagian kat tubuh aku ni yang luka. Allah masih sayangkan aku. Kalau tanpa bantuan dari Allah tadi, aku sendiri pun tak tahu la apa yang akan jadi kat diri aku ni. Mungkin dah masuk wad agaknya...huhu.. Satu mimpi ngeri yang aku tak nak lalui, bila terpaksa ditahan diwad. Nanti mesti sampai ke pengetahuan orang tua aku. Dan semestinya lah dorang akan bimbang. Ish, aku dah cukup banyak susahkan hidup dorang. Takkan la dah besar-besar ni pun nak menyusahkan dorang lagi kot. Tul tak?

Adeh, panjang la pulak repekan aku ni..hehe.. Leh dibukukan pastu jual kat kedai (tingginye angan-angan ko lisam..haha). Merepek je aku ni. Ni la akibatnya bila masa terluang banyak sangat, sampai tak tahu nak buat apa. Kesian kat korang, terpaksa membaca bahan repekan aku ni yang ntah pape..huhu

Otak aku pun dah letih ni. Badan pun sakit-sakit lagi ni. Nak tegakkan badan pun tak leh dah. Pinggang ni cam tegang je uratnya. Okeh, see u olz next meeting. Bagi sahabat-sahabat aku yangs sedang berpraktikal, tak kira la korang duk kat ceruk rantau mana pun, kerja baik-baik. Jangan jadi macam aku, pemalas dan suka buang masa je time kerja..hahaha

Salam...peace!!

* K A K I K U M E N A N G I S S A K I T *

0 contengan diterima:

 

© 2010 Antara Cita dan Cinta Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal