Saturday, March 14, 2009

Umurku Setahun Jagung Dah

Sebelum tu, tuan punya blog ini ingin mengucapkan Selamat Menyambut Maulidurrasul 1430H yang baru sahaja beberapa hari lepas berlalu. Semoga sama-sama kita mengingati, menyayangi, mencintai dan mengikuti suruhan Rasulullah saw dan segala sunnah ikutan yang baginda tinggalkan. Jadikan baginda sebagai ikon role model serta idola dalam hidup kita selamanya. InsyaAllah, hidup kita pasti akan diberkati dan dirahmati Allah swt. Amin.

Bila baca tajuk posting kali ni, mesti dah ramai yang boleh agak kan? Inilah sebenarnya tujuan aku ajak mengira pada posting lepas, walaupun sebenarnya memang saja nak memenuhkan blog je. Jadi, apa lagi, hulur-hulur la hadiah tu ye, jangan nak buat tak reti pula. Silap hari bulan, aku geget korang semua..haha.. Tapi sebelum tu, jom kita pakat nyanyi dulu..

Fisrt, versi omputish

Hepi bezday to u..
Hepi bezday to u..
Hepi bezday to antaracitadancinta..
Hepi bezday to u..

Sekarang versi melayu lak

Allah selamatkan kamu..
Allah selamatkan kamu..
Allah selamatkan blog antaracitadancinta..
Allah selamatkan kamu..

Sekarang versi orang tak paham lak

askd asldksd laskd...
askd asldksd laskd...
askd asldksd sdljf sdnaealsdwinskd..
askd asldksd laskd...

hahaha..

Alhamdulillah, hari ini merupakan hari dimana genap sudah setahun blog ini dibuka tanpa ada menteri ataupun guru besar sekolah yang merasmikannya. Begitu cepat masa berlalu, dan begitu banyak perubahan yang berlaku. Alhamdulillah, blog ini masih lagi berdiri teguh walaupun memiliki tuan punya yang semakin kurang teguh pada penulisan dan pengisiannya, semakin malas meng'update' dan semakin melupakan tanggungjawabnya pada blog ni..huhu

Bercerita mengenai sejarah, walaupun aku paling tak suka subjek sejarah, diawal-awal pembukaan blog ini, niat aku cuma satu, nak berkongsi dengan semua orang berkenaan isu cinta. Kenapa aku memilih tema ini? Dengan nama blog pun dah berbaur cintan cintun. Sebenarnya, sebelum aku membuka blog ini, aku mengalami satu situasi yang memaksa aku untuk memilih antara keduanya, cita ataupun cinta. Kalau nak diceritakan secara panjang lebar, mungkin tidak perlu aku rasakan, kerana tiada apa yang istimewa untuk diceritakan. Jadi tak payah la kan.

Disebalik pembukaan blog ini, terdapat beberapa insan yang menyokong kuat usahaku ini. Ada yang membantu dari segi teknikal permulaan berblog, membantu dari segi artikel-artikel yang ada kaitan dengan tema blog, dan yang paling penting yang membantu dari sudut sokongan pada blog ni. Jika tiada sokongan, aku pasti blog ini tidak mampu akan bertahan selama ini, walaupun baru setahun menjangkau usianya. Jutaan terima kasih buat teman-teman yang banyak membantu menyumbangkan artikel dan idea untuk dijadikan sebagai pengisian dalam blog ini. Usaha kalian, amat aku hargai dan Allah jualah yang lebih berhak untuk membalas usaha dan niat ikhlas kalian semua.

Rasanya itu saja untuk dikongsi sempena setahun pembukaan blog ini. Kesibukan kerja lain tidak dapat memaksa otak untuk terus berfikir..huhu

Adios~

* C I N T A K U S A T U *

4 contengan diterima:

nessa syahirah on March 15, 2009 at 1:14 AM said...

hepiiii....buzydayioussss tok!!..keh3 geliat lidah nak nyebotnye..

~Cinta Cukulet~ on March 15, 2009 at 3:51 PM said...

selamat hari tua hehe :p

qhamyl on March 17, 2009 at 8:20 AM said...

happy belated besday antara cita n cinta..teruskan menulis..moga manfaatnya utk smua..

Pencinta Ilahi on March 20, 2009 at 10:12 AM said...

to nessa
dah berbelit lidah ni menyebutnye..hihi
tengkiu nessa...nak hadiahhh

to cinta cukulet
baru setahun jagung, bukan dua tahun jagung la..jd, lom tua..haha

to qhaml
syukran2..
teruskan juga sokongan kepada blog yang sengal ni...:D

 

© 2010 Antara Cita dan Cinta Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal