Saturday, July 18, 2009

3 Destinasi

Hari ni, aku telah berjaya meroundkan diriku sendiri ke tiga destinasi yang bukannya dekat, boleh dikatakan jaraknya diantara nuzilen dan juga Ghana, lepas tu patah balik ke Seri Kembangan, Selangor sebelum menuju ke Seksyen 7, Shah Alam..hik hik hik..

2, 3 hari lepas, baru sahaja dapat berita yang boleh la dikatakan menghepikan diriku sendiri dan juga diri insan-insan yang ingin sekaki tumpang menghepikan dirinya tanpa disuruh-suruh pun oleh lipan dan juga cipan peliharaan pakcik. 3 interview yang perlu dilalui pada minggu depan. Alhamdulillah, ini interview ke 2, 3 & 4 yang bakal aku lalui. Sebelum ni dah selesai 1 interview bagi jawatan di jabatan kerajaan. Interview yang sengal. Seperti biasa, sudah ada insan yang menunggu untuk jawatan tu. Bukan orang lain, tapi kawan masa kat sekolah dulu gak. Aku dapat tahu pun lepas dah selesai interview. Tak apa lah, mungkin bukan rezeki aku untuk kerja kat tempat yang glemer dengan status makan gaji buta tu, aku jadikan ia sebagai pengalaman pertama aku untuk betul-betul diinterview.

Untuk minggu depan punya, 3 interview dalam masa 2 hari. 1 hari isnin dan 2 pada hari selasa. Kerja apa tu korang tak payah la nak ambik tahu (macam la korang nak tahu kan..hak hak hak), yang penting tolong la doakan moga aku dapat mana satu antara kerja yang ditawarkan tu. Kalau tak dapat gak, doakan aku untuk sesi-sesi yang akan datang. amiinn..

Ketiga-tiga tempat tersebut telah pun alhamdulillah berjaya aku jejaki pada hari ini sebelum tiba pada hari yang sebenar. Dengan tujuan untuk kenal jalan dan juga bajet masa. Bermula jam 10 pagi bertolak dari rumahku di Shah Alam, seterusnya menuju ke Bukit Kiara, Kuala Lumpur, destinasi pertama perlu aku tawan. Ngeee, seram jugak bila tengok kawasan situ. Nampak terlalu futuristik dan mewah. Kalau la aku dapat kerja kat situ, nampaknya tidur tepi longkang jela nanti. Tu pun belum tentu layak ke tak. Kalau nak sewa area situ, agaknya gaji aku sebulan pun belum tentu lagi dapat bayar rumah sebijik..ngeee, seram seyh..

Destinasi kedua, Jalan Raja Muda Abdul Aziz. Yang ni tak menjadi masalah sangat bagi aku, kerana ia berdekatan dengan Kg Baru je. Tempat yang memang dah biasa sangat aku pergi. Sampai ke sana tanpa sesat dan perlu bertanya pada orang ramai ditepi jalan dah. Alhamdulillah. Kompeni ni, semua orang kenal. Kebarangkalian korang untuk menggunakan produk diorang ni sangat tinggi. Kemana-mana pun korang pasti bawa. Kalau dapat yang ni, alhamdulillah, syukur sangat-sangat. Tak bermaksud bila dapat yang lain tak bersyukur ye..hoho

Destinasi ketiga merupakan destinasi yang paling susah untuk aku jumpa. Entah berapa kali aku sesat. Pusing-pusing roundbout yang sama, naik Highway ntah apa ntah, nasib baik juga la sampai gak akhirnya. Bila pertama kali tengok kompeni tu, depan-depan dah nampak kertas tulisan cina kat kain merah tu. Haiyya, ini kampeni cina punya la nampaknya. Tempak pun kat Seri Kembangan, yang memang dikenali sebagai kampung orang cina, atau china town. Chinese memang ramai kat sini. Tetiba berat hati nak pergi interview kat kompeni ni. Tapi mana la tahu, mungkin rezeki aku disini. Tak apalah, yang penting wang yang aku bakal dapat nanti halalan toyyibah sudah..kan kan kan..

Malam ni, badan pun terasa penat sangat kerana sehari merempit ke sana ke mari seluruh negeri selangor, nuzilen dan juga ghana. Jadi badan pun amatlah memerlukan rehat yang mencukupi sebelum memulakan aktiviti untuk keesokkan harinya. Alhamdulillah, malam ni berkesempatan online, jadi menulis la sedikit di belog ni walaupun aku sendiri tak tahu apa yang aku duk repekkan ni. Rasa macam sengal je..haha.. Lantak la, aiman tak kesah..lalala

* I M A N M E N A N G I S *

7 contengan diterima:

AsNiza on July 18, 2009 at 11:32 PM said...

Semoga dimurahkan rezeki dan dapat keje yg paling best.. amin...

p/s: cpt pakcik dpt keje, cpt akak dpt makan free org belanja, hehehe

masyitah on July 18, 2009 at 11:32 PM said...

salam pakcik....

wah, pakcik cari keje kt kolumpor....terer la pakcik, masuk kolumpor pn x sesat....

budak yg baik ni mendoakan utk pakcik...moga pakcik dapat la mane2 keje yg bersesuaian, n dapat bayar sewa rumah nt...hak3

p/s: nk umah sewa murah?? cari kt gombak ni eh...dekat dh dgn kl tu...uhuk.promote tempat sndr kt pakcik..hehe

reramaChumey on July 19, 2009 at 1:50 AM said...

wah..broLisam dh mule cri kje..

ti dh dpt kje jgn lupe bg taw..
n ti klu dh dpt gji..jgn lupe blnje erk..hahaha

bucu meja said...

moga cepat2 dapat keje
amin!

1jj4 1912 on July 20, 2009 at 3:28 AM said...

insyaAllah..
yakin Allah tak pernah menzalimi hambanya..

Kalau belum dapat,
cari lagi..yang penting kita tak pernah berputus asa..
Mann jada Wajadda kan..

ok Lisam..
Usaha, Doa, dan selepas itu barulah kita berhak bertawakkal..

humbleServant on July 21, 2009 at 4:50 PM said...

semoga berjaya
ada rezki tak kemana
chaiyok3!!!!!!!!

Lisam on July 24, 2009 at 11:36 PM said...

to asniza
haa..akak dah lame keje..
bile mau banje?

to masyitah
masyit, cakap la nak suoh duk umah masyit je..wat malu2 plak..^^

to rerama
banje makan angin kat seksyen 7 aci x? makan angin yang tercemar..hak3x..

to bucu meja
awat la name hang cantik beno..
berkenan daku..

to ijja
tul tu ijja..
lam mase mase, doa dr kawan2 yang tulus ikhlas juga ku perlukan..
ngeee~

to humbleservant
mmg tak kemane..
tapi pakcik yang akan kemane2 mencari rezeki..hehe
amiinn.....

 

© 2010 Antara Cita dan Cinta Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal