Monday, April 28, 2008

Kesibukan Menghambat

"Ah, sempat ke tak nak habiskan chapter-chapter ni. Nak siapkan short note lagi, nak hafal lagi", getus hati kecilku, tiap kali tibanya musim peperiksaan akhir, walaupun ni dah masuk tahun ke 4 aku menghadapi peperiksaan akhir sebagai pelajar di menara gading. Masalahnya tetap sama. Tapi, aku tetap cool je..haha

Hari ni ade appointment dengan classmate aku lak..huhu..Semakin hari, kesibukkan semakin menghambat diri. Masa pun lebih banyak dihabiskan dengan mengadap buku-buku dan menulis nota. Tak masuk bab nak menghafal lagi. Bagi aku, tak perlu nak menghafal sangat, cuku sekadar kita memahami sesuatu tajuk itu, dan kita boleh elaborate bila ia di tanya dalam exam nanti. Kalau takleh nak elaborate 100% betul pun, cukup la sekadar goreng menggoreng, asal tak lari dari isi utama chapter tersebut dah. Sediakan la kuali dan minyak secukupnya sebelum memasuki dewan peperiksaan. Jangan nak bawa toyol dan segala suku sakat toyol dah..huhu

Salam imtihan buat semua insan-insan yang bakal menghadapi imtihan kelak dan yang dalam proses menjawab imtihan..Moga kita semua najah..caiyok2!!!! ( selalu je kita guna perkataan ni kan? nampak sangat kuatnya pengaruh cite korea ni..haha..termasuk aku laa )

* C A R I S E M A N G A T *

0 contengan diterima:

 

© 2010 Antara Cita dan Cinta Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal