Friday, April 25, 2008

Monologku [ malasnyeeerrr ]

Assalamualaikum...

Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam. Yang telah menghidupkanku dimuka bumi ini, yang telah meminjamkan roh miliknya kedalam jasadku ini, yang telah meminjamkan udara-udara di bumi ini untuk aku hirup agar aku terus gagah bernyawa di dunia yang fana ini, juga ku panjatkan kesyukuran buat-Mu Allah di atas segala nikmat-nikmat-Mu yang telah Engkau limpahkan ke atas diriku dan juga ahli keluargaku...Syukur alhamdulillah, kerana Kau masih lagi meminjamkan nyawa untukku hidup didunia ini, sehingga saat ini..Alhamdulillah..

Apa yang aku nak tuliskan pun aku tak berapa pasti. Banyak sangat buah fikiran yang ingin aku lontarkan disini, tapi entah la, aku sendiri pun xtahu apa yang aku duk fikirkan sekarang ni..huhu..

Aku pun dah mula naik bosan bercuti, dah seminggu aku menghabiskan masa yang kebanyakannya secara sia-sia dalam minggu study week ni. Sepatutnya dihabiskan untuk aku mengulangkaji pelajaran, tapi apa yang aku buat, takde 1 pn lagi yang berkaitan dengan study..hoohoo...

Ni la masalahnya bila dapat studi week lelama sangat ni. Mood study tak muncul-muncul. Aduh, ape daa yang nk jadi ngan diri aku ni. Kalau esok @ lusa nak final, aku takkan bersungguh tuk study, suka je study last minute. Tapi, bagi aku la, study last minute ni best gak. Sebabnya, bila kita dah tahu kita xpunya masa yang banyak dah, kita akan cuba untuk study sebaik yang kita boleh kan? Tul x? haha.. Sama la dengan situasi aku sekarang ni, bila otak ni duk pikir yang paper lambat lagi, nafsu mula la menguasai diri..NAFSU MALAS..huhu

1st paper aku, 30hb 4 ni. So, aku ade mase lam 4 hari lagi. Uiks, xlama dah 2, tapi nape aku still lagi malas ni? Adoi la, apa la nak jadi ni..Ya Allah, berilah aku dan sahabat2ku kekuatan untuk mengulangkaji pelajaran, bantulah kami semua dalam proses kami untuk menjawab soalan2 peperiksaan yang bakal kami tempuhi nanti, sesungguhnya pada Engkaulah tempat kami mengadu dan memohon pertolongan..amiiin ya rabbal 'alamin..

Buat semua sahabat2 dan sahabiah aku, wish you all best of luck lam final korang.. Moga tak kantoi kalu nak meniru pun..hehee...Jangan lupa untuk perbanyakkan tawakal tu alallah lepas dah usaha bersungguh-sungguh bagai nak rak..Ingat, semuanya adalah terletak pada kehendak Allah, walau banyak mana pun kita study, tak tido 2 3 malam pun, kalau Allah dah kata kita gagal, kita akan gagal gak.. Tapi jangan la kita berputus asa dengan kegagalan yang bakal kita terima nanti, anggap je semua tu ujian dari Allah yang terlalu sayangkan hamba2-Nya..Yang penting sekarang ni, usaha dulu, sebab Allah dan janjikan yang kita akan mendapat sesuatu itu berdasarkan apa yang telah kita usahakan..Kalau usaha kita setakat nak dapat B+, jadi B+ la yang kita dapat..

So, usaha, usaha, usaha la jangan berputus asa..Gambatei kudasai..haha, aku pun xpaham ape yang aku tulis ni, aku tiru je dari blog adik aku die tulis perkataan 2..ngeh3x..

Ok, selamat berjihad sumer..

* M A L A S N Y E R R ! ! ! *

2 contengan diterima:

Anonymous said...

gambate kudasai tu maksudnya berusaha dengan bersungguh2..hehe..

Lisam on April 27, 2008 at 9:11 AM said...

haha..oooo baru taw..kuikuikui...mekasih my bro...

 

© 2010 Antara Cita dan Cinta Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal