Friday, May 15, 2009

Sekitar Hari Presentation FYP

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah kerana masih lagi diberi peluang untuk mengecap nikmat hidup didunia yang sementara ini dan masih lagi dapat merasa nikmat pemberian-Nya yang cukup besar dan bermakna, nikmat Iman dan juga Islam.

Semalam berakhirnya presentation Final Year Project untuk fakulti aku yang telah selamat berlangsung selama 3 hari melibatkan kesemua pelajar final semester. Setelah berhempas dan berpulas-pulas menyiapkan benda alah bernama fyp ni, akhirnya Allah permudahkan juga kami semua untuk mem'present'kan hasil kerja dan air tangan kami ini pada tarikh dan waktu yang telah ditetapkan. Secara keseluruhannya, aku rasakan semuanya berjaya mempersembahkan projek masing-masing dengan sempurna. Kecuali segelintir kes terpencil yang tidak sedap didengar. Harap-harap Allah permudahkan pengredan diorang tu, dan tak lupa juga proses pengredan untuk aku sendiri.

Malam ini baru berkesempatan untuk menulis disamping meng'update' blog yang dah agak berhari ditinggalkan ni. Semalam tak sempat nak buat apa-apa, sampai ke kat rumah hari dah hampir gelap. Malam selesaikan beberapa kerja yang terbengkalai sebelum mula membuka internet. Terfikir nak format laptop pula, sebab memang dah terniat nak format laptop ni lepas saja selesai presentation. Nak buang segala macam benda yang dah diinstall dan segala macam benda alah bernama patch dan crack yang kadang-kadang membawa masuk bersama worms, virus, trojan horse dan juga backdoor program yang memang akan memberi efek kepada sistem komputer. Antaranya lembab, liat, dungu dan juga bebal. Itu pun aku tertidur sambil format, sedar-sedar kawan aku kejutkan untuk solat subuh.

Eh, tertulis panjang dan merepek-repek kearah lain pula. Sebenanrnya nak kongsikan gambar je ni. Jadi, jom layan. Aku sertakan dialog sekali untuk tatapan rohani dan jasmani korang..muahaha.. Ops, kejap. Maaf la ya kawan-kawan coursemate ku, dengan sengajanya tidak meminta izin kalian dulu sebelum menempel gambar-gambar ini diblog ambo. Ambo bukan gapo, sajo nok kasik demo-demo sumo jadi tatapan dan kenangan dalam belog ambo nih. Lepah nih dok tahu dok bilo pulok buleh jupo key? Jadi ambo mitok maah dulu-dulu la deh..zaasss


acik
Examiner: Eh, silap report la..
Acik : Emm..
ainun
Ainun: Macam ni puan, mula-mula..
Examiner: Eh, boleh tahan budak ni

ara
Ara: Puan, sistem saya ni kan..
Examiner: Eh, betul ke? Tipu ea..
arif
Arif: Begini dr, tera-wurfl ni ada...
Examiner: Ala, aku dah tahu laaa..

ayen
Ayen: Ha, bila kita tekan sini..
Examiner: Apela budak ni buat..

boh
Examiner: Apa awak buat?
Boh: Saya buat tak tahu je dr..

ella
Ella: Haa, tengok tu puan..
Examiner: Ye, saya tengok la ni..

fairuz
Examiner: Awak jual laptop ke?
Fairuz: Tak puan, saya jual budu..

fatin
Examiner: Awak ni sengih je dari td
Fatin: Heee....excited

ida
Ida: Puan, tengok la sini..
Examiner: Kejap la..nak baca ni..

irda
Irda: Cepatla puan, tak tahan ni..
Examiner: Nanti la, nak tengok ni..

izah
Izah: Sistem saya tak jalan puan..
Examiner: Dah takda kaki..

man
Man: Ha, kita tekan sini, sini, sinung
Examiner: Ooo..ooo...ooo...

matju
Examiner: Apa ni?
Matju: Ni namanya skrin laptop..

min
Examiner: Terangkan sikit kat saya..
Min: Err..err..err..

nana
Nana: Puaan, macam ni puan..
Examiner: Iyee..saya dengar ni..

naza
Examiner: Salah ni, bukan camni..
Naza: Mana ada, dah betul tu dr..

nik
Nik: Ha dr, kan dah leh on..
Examiner: Saya pun boleh..

rizam
Examiner: Mana pergi page 45?
Rizam: Ha, ada kat sini la dr..

sue
Examiner: Baca doa makan sikit..
Sue: Allahumma baariklana...

tiey
Tiey: Cantik kan sisyem saya?
Examiner: Yelaa..cantik laaa

ummi
Ummi: Eh puan, silap tekan laa..
Examiner: Ye ke, patut kuar dinosor

ustak
Ustak: Ni friendster saya en..
Examiner: Add saya sekali tau..

za
Examiner: Berapa harga phone tu?
Za: Saya dapat free je puan..

Okeh, ni saja gambar-gambar yang sempat aku snap menggunakan kamera handphone aku je. Pada yang takda tu, mitak maaf banyak-banyak, samada tak sempat ataupun tak teringat nak snap gambar korang. Apa-apa pun, tahniah kepada yang telah berjaya menghabiskan projek kalian. Moga-moga Allah kurniakan kejayaan buat kita semua. Bagi yang baru nak ambil sem depan, moga kalian tabah dan bersabar dalam usaha menyiapkan projek ni. Penat, tak dapat nak mengulas lebih lanjut..

* J A N G A N L E P A S *

13 contengan diterima:

~Cinta Cukulet~ on May 15, 2009 at 8:04 AM said...

hadoiii la lawak pakcik nih..siap suruh baca doa makan tu..tak tahan betul hahahaa...


apapun tahniah sebab dah berjaya menyiapkan FYP :D

annur huda on May 15, 2009 at 2:09 PM said...

alhamdulillah dah selesai satu perkara..begitu ke presentationnya, ingatkan, present sorang-sorang berdiri dihadapannya para pensyarah serta pelajar lain..

~ aman shah ~ on May 15, 2009 at 2:23 PM said...

gambar pakngah pulak mana?
nak tgk, examiner tu laki ker perempuan~~
kalau perempuan, sure pakngah gugup punya~~
hahaaha...

annur huda on May 15, 2009 at 3:23 PM said...

duk menunggu mana gambar pemilik blog ni sendiri time present. ke takut nak tunjuk...gugup tak terkata-kata..hehe

Lisam on May 15, 2009 at 5:08 PM said...

to cukulet
haha..dah cuak sgt, sampai disuruhnye bace doa mkn skali..kui3

to aman
alhamdulillah, examiner sy sumer laki, 3 orang Dr..hehe

to annur
haa..ni sorang lagi..
gambar pakcik ade je ..
cuma saja letak nama lain..
cari2..teka2...kalu betul, pkcik banje makan kt tmpt sendiri dengan byrn sendiri...kui3

relax on May 15, 2009 at 5:24 PM said...

gambo lisam yang yang kai nick ustak tuh ke? tak pun yang kn baca doa makan hahaha asyik pikir makan je.

Lisam on May 15, 2009 at 6:40 PM said...

aaaaaa...
salah..saya orang yang amik gambar tu..jadi, saya duk belakang kamera la...haha

annur huda on May 15, 2009 at 6:48 PM said...

Baru nak jawab...dh bg jawpan..hbs mcmne tu..kire btul gaklah jwpan sye

Lisam on May 15, 2009 at 7:50 PM said...

salah...
sebab tak banje tuan punye belog..kui3

humbleServant on May 16, 2009 at 11:30 AM said...

tau dah pok cik yg mano...
yg promote frenster kat examiner dier tuh

wakakakah
klaka giler~

Lisam on May 17, 2009 at 3:09 AM said...

waaa...terpaksalah diriku mengaku yang manakah sebenanrnya diriku?

hehehehe~

Qalam Aisyiq on May 18, 2009 at 12:35 PM said...

Salam..

haha...encem jugak lerr..pok cik niyhh yer..
betuah mok ciknye..kih3..

Lisam on May 19, 2009 at 2:21 AM said...

waah...
sapekah mokciknye itu??
hohoho~

 

© 2010 Antara Cita dan Cinta Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal