Thursday, April 10, 2008

Doa Buat Seseorang

Salam...

Posting kali ni agak pendek je sebab ana just ingin berkongsi sedikit ilmu doa. Doa ini boleh diamalkan bagi sesiapa yang ada berkenan kat seseorang, dan mengharapkan bantuan Allah dalam menunjukan jalan bagi memiliki sidia. Namun juga pasrah dengan ketentuan Ilahi sekiranya sidia bukanlah insan yang diciptakan untuk menjadi milik kita suatu hari nanti.

So, meh sama-sama hafal doa ni. Leh amalkan pada bila-bila masa pun, malah sewaktu ternampak sidia pun. Moga hati kita tidak terus lalai dan bermain dengan perasaan sendiri. Hopefully korang sumer akan jumpa bakal isteri / suami yang soleh dan solehah idaman hati. Ana sendiri pun mengharapkan zaujah ana nanti tergolong dalam golongan yang mencintai Allah melebihi segala-galanya. Tapi layakkah aku? huhu.. Satu persoalan yang semestinya dijawab oleh iman masing-masing. Bak kata Aziz Desa, cermin-cerminlah diri..Ana pun tak ingat dah ayat terakhirnya..hahaa..Pape pun, layanzzz.....



" YA Allah seandainya dia diciptakan menjadi milikku, baik untukku duniaku dan akhiratku..maka satukanlah kami dalam ikatan pernikahan..

tetapi Ya Allah....seandainya dia bukan milikku, tidak baik untukku duniaku dan akhiratku, maka pisahkan kami dan hubungkanlah kami sebagai persaudaraan islam.."

* B I L A D I K A U A K A N H A D I R ? ? *

2 contengan diterima:

Anonymous said...

doa ni saya selalu amalkan..dengan harapan agar dipertemukan dgn lelaki yang mampu membimbing diri ini..AMIN

Pencinta Ilahi on April 10, 2008 at 5:53 PM said...

insyaAllah...sama2 kita berusaha untuk meletakkan Allah sebagai yang teratas dalam setiap perkara yang kita hendak lakukan..sesungguhnya pilihan Allah itu adalah yg paling tepat dan terbaik bagi kita..jazakallah....

 

© 2010 Antara Cita dan Cinta Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal