Thursday, April 10, 2008

Far East - Kembali



Salam..

Sedikit perkongsian nasyid yang aku minati..

Alhamdulillah, lagu ni banyak memberi keinsafan pada diriku sebagai hamba Allah dimuka bumi ini. Lagu yang banyak menyingkap perilaku kita sebagai seorang hambaNya yang cukup banyak melakukan dosa dan noda samada dalam sedar mahupun tidak. Namun, kita sebagai hambaNya, walau banyak mana pun dosa yang telah kita lakukan, tetap akan kembali meminta belas kasihan Allah jua agar mengampunkan dosa-dosa kita. Besar mana pun kita, jangan nak 'eksyen' la dengan Allah..

Mengambil kata-kata dari seorang sahabat aku, "itu lah kte manusia yg hidup dgn nafsu, iman & takwa jer yg mampu mengawal ape yg ade dlm hati kte nih..."

So, meh pakat2 layan & ambil pengajaran dari lagu yang cukup syahdu ni. Muhasabah diri masing-masing, sebelum diri kita dimuhasabah depan neraca Allah kelak. Pesanan buat diriku yang menimbun dosa ni gak..astaghfirullah..ampunkan aku ya Allah..


Far East - Kembali

Wahai Tuhan yang maha pemurah
Terangilahku dengan nur imanMU
Hanya Engkau tempat aku berserah
Mohon maghfirah di dalam syahdu

Wahai Tuhan yang maha Pengasih
Ampunilah segala dosaku
Laksana buih di laut memutih
Hanyut ditelan gelombang nafsu

Hari-hari yang telah aku lalui
Inginku tinggalkan terus bersemadi

Ingin aku kembali kepada fitrah insani
Tak sanggupku jelahi rimba duniawi
Bebaskanlah diriku dari dibelenggu
Dosa noda nafsu durjana

Terimalah taubatku ya Allah
Pimpinlah daku kejalan redhaMU
Moga sinarMU terangi hidupku
Di dalam kegelapan

Aku kan kembali padaMU Rabbi
MengadapMU ya Rabbal Izzati
Segala ketentuan kupasrahkan
Dihujung penghayatan

* I M A N K U S E N Y U M R I A N G *

0 contengan diterima:

 

© 2010 Antara Cita dan Cinta Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal