Friday, January 9, 2009

Incik Lisam Dah Tua!!

Tua? Tua sangat ke? Banyak mana yang tua tu? 10 tahun tua ke? 20 tahun? ke 100 tahun baru dianggap tua? Kalau mengikut pak-pak arab, 20 tahun tu dah dikira tua. Bila umur mencecah 40, dah dianggap mayat (mengikut apa yang diperkatakan oleh ustaz Azhar Idrus). Jadi aku ni ditahap mana? Dah tua dah..

Alhamdulillah, hari ini aku masih diberikan kesempatan untuk menyambut hari kelahiran yang ke 32, eh silap, baru 23 la..hehe.. Syukur ku panjatkan pada Ilahi kerana mengurniakan aku nikmat hidup didunia ini sehingga sudah pun berjaya menginjak ke umur 23 tahun. Umur yang boleh dikatakan cukup matang untuk menilai hidup didunia ini, menilai erti dan tujuan dihidupkan Allah sebagai hamba-Nya didunia ini, menjadi khalifah yang memakmurkan bumi Allah, bukannya menjadi beban dan perosak yang menyusahkan makhluk dan ciptaan Allah yang lain.

Selamat hari lahir buat diriku sendiri. Semoga diberikan keredhaan-Nya sepanjang hidup dimuka bumi-Nya ini. Semoga terus menerus diberikan kesihatan dan kekuatan untuk menjalankan amal ibadat dan menegakkan agama suci Allah di bumi ini. Semoga mendapat cukup kebahagiaan, kejayaan dan juga ketenangan dalam meneruskan hidup sebagai hamba-Mu di atas dunia pinjaman-Mu ini. Semoga akan terus diberikan kekuatan iman untuk terus mencintai agama-Mu, rindukan pertemuan dengan-Mu, inginkan syahid dijalan-Mu dan sayangkan semua hamba-hamba-Mu yang soleh dan solehah.

Ucapan berbanyak terima kasih aku ucapkan bagi semua rakan-rakan yang sudi ingat pada tarikh lahir aku ni. Walaupun aku tahu, memang tak ingat pun, cuma mendapat emel friendster je kan. Bukan orang lain, aku sendiri pun memang macam tu, tu pun kadang-kadang masih berat tangan gak nak luangkan masa kejap sampaikan ucapan. Kecuali rakan-rakan terdekat yang aku memang set kan remainder dalam handset. Yang lain kebanyankannya mengharap alert dari friendster saja. Credit untuk pihak friendster..huhu.. Mana yang sempat insyaAllah akan aku balas semua ucapan-ucapan tu, moga diberikan kekuatan dan kelapangan masa.

Nak membebel panjang-panjang pun seakan kekurangan buah fikiran je. Bila memikirkan keperitan dan penderitaan ujian keatas saudara-saudara kita dibumi Palestin, rasanya tidak perlulah kita disini nak berseronok sangat. Tidak elok dan tidak manis, sedangkan saudara-saudara kita disana menderita dibom dan ditembak sesuka hati oleh tentera-tentera Yahudi laknatullah dibumi sendiri. Kita bersorak melihat percikan bunga api pada sambutan tahun baru, tapi mereka disana bersorak ketakutan melihat percikan api dari bom yang meranapkan rumah mereka, menangis dan meratapi kematian saudara-saudara dan insan tersayang. Subhanallah, berdosanya kami ya Allah.

Ya Allah ya Tuhan kami, berikanlah kekuatan kepada saudara-saudara kami melawan kekejaman yahudi ini ya Allah. Berikanlah mereka perlindungan-Mu daripada tindasan kaum-kaum celaka ini ya Allah. Kami memohon kepada-Mu ya Allah, bantulah kami dalam perjuangan menentang kaum Yahudi (zionists) ini ya Allah. Berikanlah kami kemenangan demi mempertahankan agama-Mu dan kesucian Islam. 

Sesungguhnya kami sedia maklum akan kesengsaraan saudara-saudara kami di Gaza , dikejami oleh kaum yahudi yang dilaknat oleh-Mu ya Allah. Ampunkanlah dosa kami atas kegagalan kami melindungi hak dan kesucian saudara-saudara kami disana. Kami akan melakukan segala yang terdaya untuk melindungi kesucian Islam daripada dicerobohi oleh yahudi laknatullah.. Amin..Amin..Amiinnnnnnn ya rabbal 'alamin.

* S Y U K R A N A W I *

7 contengan diterima:

bunga_kasih on January 9, 2009 at 8:21 PM said...

amin..

kahfi8 on January 10, 2009 at 2:02 AM said...

assalaamu'alaikum..

selamat hari lahir.. maaf sebab lambat, lama tak cek blog anta. sibuk sedikit dengan perancangan aktiviti sem ni..

sEeKeRZ on January 10, 2009 at 2:38 AM said...

selamat pakcik..selamat~
dah beso daa~

eunsuh_88 on January 10, 2009 at 3:58 AM said...

ouh. selamat hari lahir jgk buat cik lysam. ^.^

Pencinta Ilahi on January 10, 2009 at 10:13 PM said...

to bunga_kasih
amiinn gak..^_^

to kahfi8
syukran2..suid men'wish' walopon dalam kesibukan...

to seekerz
beso tak, tua ade la..hihi

to eunsuh_88
tengkiu..syukran..doakan sy slmt dunia akhirat ye...:D

qhamyl on February 8, 2009 at 1:13 AM said...

salam alaik..
happy belated birthday..
may Allah bless u n lighten ur step..
keep up ur work as a blogger.
come hell or high water,just face it..gambate' for life!

Pencinta Ilahi on February 8, 2009 at 1:28 AM said...

syukran...syukran...
insyaAllah, with Allh bless...^_^

 

© 2010 Antara Cita dan Cinta Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal