Saturday, January 31, 2009

Boikot TAG

Alhamdulillah, seluruh umat Islam sekarang dilanda tsunami boikot memboikot. Bermacam-macam cara dilakukan untuk menunjukkan rasa kebencian dan kekesalan terhadap kekejaman tentera Israel terhadap penduduk Islam Palestin. Sehinggakan hampir setiap blogger berbincang dan menjadikan isu ini sebagai salah satu posting di blog ternakan mereka. Termasuklah blog cintan ini.

Syukran buat incik Kahfi8 kerana kesudian beliau memilih aku sebagai salah seorang penerima tag yang agak menarik ni. Okeh, jom layan apa la tag kali ni sebenarnya. Agak menarik dan memang patut dilakukan sebagai salah satu cara menunjukkan yang kita sebenarnya cukup bersimpati dengan nasib saudara seislam kita di Palestin. Jom, layanzz...

Here's what we should do. It's simple:

List down 5 of the products from the list below that you are boycotting, and then list down 5 of the products that you will try your best to boycott, and finally list another 5 of the products that you find it hard to boycott, and tag 5 others. (tapi aku kasik tuk 10 orang. sukati r)

This tag is to get everyone to read the list below carefully and identify which products affects your life and the lives of the Palestinians most! You can also compare your list with your friends and see : if they can boycott one product that you haven't been boycotting, why can't you start to boycott the product too?

5 products i'm boycotting (Allaahu akbar!!):
1. Coca-Cola
2. Danone, Maggi
3. Starbucks (memang tak pernah masuk pun)
4. McDonald (all US fast food)
5. Carrefour, 7 Eleven

5 products i will start to boycott (inshaAllah) :
1. Nike
2. The Sun
3. 100 Plus
4. Disney
5. National Geographic

5 products that i find hard to boycott (astaghfirullaah) :
1. Nokia
2. Intel
3. Nestle (banyak sangat produk syarikat ni yang dah terbiasa guna. Kandang-kadang tak sedar pun barang tu keluaran nestle)
4. Hewlett Packard
5. TV Fox (I'm addict to prison break)

Mangsa tag dari incik lisam :
1) Princess Ain
2) Nessa Syahirah
3) Seekerz
4) Yuna
5) Asniza
6) Muyassarah
7) Mahabbahfillah
8) Dr Zaty
9) Cinta Milo Ais
10) Cik Nurul
11) Mana-mana yang berminat, korang buat la ye

p/s : Kesibukan menyiapkan FYP

* A L L A H U *

8 contengan diterima:

kahfi8 on February 1, 2009 at 12:51 AM said...

salam..

alhamdulillah dah wat pun.. :)

boycott israel.. ALLAAHU AKBAR!!!

s h a r i f a h :: o s m a n on February 1, 2009 at 9:27 AM said...

nasib baik yuna bkn yg suke mkn fast food(kfc, mcD dll)...junk food cam "cekedih" tu xpe kan...manggiiiii....susah tu, tatkala tgh pokai..kene mkn mee sedap lak..tp sedap ker...

s h a r i f a h :: o s m a n on February 1, 2009 at 9:28 AM said...

x kisah la..janji BOIKOT !!!!!!

Pencinta Ilahi on February 1, 2009 at 9:35 AM said...

ha, mee sedap mmg sedap..
pakcik slalu gak makan..bessttttt

~Cinta Milo Ais~ on February 4, 2009 at 3:46 PM said...

aik...bukak2 je blog pakcik nih dah kena tag la pulak saya hehehe

Pencinta Ilahi on February 5, 2009 at 1:20 AM said...

buat..jgn xbuat..muahahaha

kahfi8 on February 10, 2009 at 3:14 AM said...

aah mee sedap memang sedap ape.. tambah2 kalau kite suruh org buat, kite dok lepak tunggu siap.. huhu kejam nye..

Pencinta Ilahi on February 10, 2009 at 10:55 AM said...

lagi sodap kalo kawan tu bawak pegi mamak, order mee sedap..mmg sedap abes

 

© 2010 Antara Cita dan Cinta Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal