Monday, March 31, 2008

Hatiku Tersenyum

Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah, syukur kehadrat Ilahi, Tuhan sekelian alam kerana dengan limpah rahmatMU, hambaMu ini masih lagi mampu bernyawa disini hanya dengan belas dariMu jualah yang sudi meminjamkanku nyawa barang buat saat ini lagi. Juga selawat dan salam buat nabi Muhammad saw, kaum keluarga dan sahabat baginda saw..

Ermm..Telah lama aku membiarkan blog aku ni kesunyian, tanpa update or posting sebarang thread baru. Tapi hari ni alhamdulillah, aku dah berjaya mendapatkan balik aku punye laptop. Dah 5 hari aku menanggung rindu kat bini no 2 aku ni, tak senang duduk aku dibuatnya. Bosan tahap datuk dewa mane ntah aku selama 5 hari ni. Ni la bahananye bile hehari dah jadikan laptop sebagai tempat mengadap. Tengok cermin pn skali sehari je, or mostly xpenah tengok pn lam sehari tu..hehe..Takpe, cermin ni tuk orang yang perasan hensem je, insan macam aku ni, xtengok cermin xpe, xjejas pn..kan? :p



Dalam masa ini jugalah, imanku banyak membongkar hikmah disebalik ujian yang menimpa diriku ini. Betapa senangnya Allah bila Dia nak menarik balik setiap nikmat yang dikurniakanNya. Dalam sekelip mate saje, aku dah kehilangan laptop aku selama 5 hari, tanpa aku duga pun. Ni baru laptop, yang barangkali tiada la kesan sangat jika kehilangannya, tapi cuba bayangkan jika nikmat Islam dan iman ni ditarik oleh Allah swt? Nescaya musnahlah hidup kita dunia akhirat. Jangan katakan iman, kalau kita kehilangan 1 jari pun, agaknya ape akan jadi pada kita? Nak bersalam dengan orang pn kita dah segan.

Buat sahabat2 sekalian, juga peringatan buat diriku, bersyukurlah dengan apa yang kita ada sekarang ni. Nikmat yang kita perolehi ni walau sekecil zarah sekalipun, semuanya datang dari Allah. Tiada satu perkara pun yang tejadi, tanpa pengetahuan dan izin dari Allah. Dan jika sesuatu musibah terjadi pada kita, janganlah kita cepat melatah dan menyalahkan takdir semata-mata. Cubalah untuk kita berfikir disudut positif berpandukan iman. Mungkin kita dah lalai dengan nikmatNya tu, dan dengan cara ini Allah sedang memperingatkan kita, agar kita tidak lalai dan kembali padaNya. Sesungguhnya Allah itu maha mengetahui dan maha halus tegurannya.

Dikesempatan ini, hamba dengan rasa rendah dirinye, ingin merakamkan berbanyak time kasih, syukran jazilan, buat sahabat2 sekalian yang masih sudi untuk singgah barang sekejap di blog hamba yang kerdil ini. Sokongan dari korang banyak memberi hamba inspirasi untuk terus berjuang di alam penulisan ni. Moga, kerja2 ku ini mendapat rahmat dan keberkatan dari Allah jua..amiinn...

Ya Allah, perbetulkanlah hatiku..
Ikhlaskanlah setiap pekerjaanku hanya kepadaMu..
Hindarilah aku dari perasaan riak, takabbur, dan yang sewaktu dengannya..
Moga dengan itu ya Allah,
Aku terus gagah di jalanMu..
Menyebarkan risalahMu tanpa kenal erti putus asa..
Istiqamahkanlah hatiku, tetapkanlah hatiku, ikatlah hatiku..hanya untukMu jua ya Allah..
Amin ya rabbal alamiiinn...

* I M A N K U T E R S E N Y U M S Y U K U R *

0 contengan diterima:

 

© 2010 Antara Cita dan Cinta Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal