Monday, August 11, 2008

Di Akhirat Nanti...

Di akhirat nanti bila semua orang dah masuk neraka dan syurga, maka Allah jelmakan Maut dalam bentuk seekor ‘kibas’(macam kambing). Hidup rupanya Maut ni, sebab tu lah korang semua akan mati. Lalu Allah perintahkan Malaikat maut ni sembelih kibas di antara syurga dan neraka. Maka matilah 'maut' ni. Mautpun jadi mayat.

Maka bergembira sakanlah orang dalam syurga, maklumlah tak mati-mati dah lepas ni. Tapi orang dalam neraka meraung, menjerit, menangis ..!

“Ya Allah dengarlah rayuan kami” jerit ahli neraka.

40 ribu tahun kemudian baru Allah Jawab (plus-minus).

“ Apa korang Mahu?”

“Keluarkan lah kami kedunia walaupaun sesaat…”(baru nak keluar sesaat, dulu 5 minit ke masjid pun payah...)

nasihat

Allah tak layan permohonan mereka, maka mereka ni merayu lagi selama 40 ribu tahun.

“Ya Allah jadikanlah kami tanah…”

Allah berfirman:(plus-minus)

“Kekallah kamu dalam neraka selama-lamanya…!”

Merekapun menangis sampai keluar darah, lepas tu keluar nanah, lepas tu keluar bijik mata. Mereka mengoyakkan muka mereka menyesal. Mereka menderita, mereka mahu mati, mereka mahu maut datang ambil nyawa mereka. Mereka tidak mahu wujud, mereka ingin sangat jadi mayat. Tapi mereka kekal di dalamya selama-lamanya. Mereka terbakar, mereka kegorengan, mereka kerebusan, mereka kepanggangan, mereka kekukusan, mereka sakit yag amat, maha sakit.

Ya Allah selamatkan lah kami dari Azab api nerakamu...

p/s:Korang takut tak api neraka? Kalau korang takut, aku lagi takut…! Kalau korang tak takut, takutnya aku kat korang sebab tak takut azab Allah!!!

* M U H A S A B A H N A F S I *

3 contengan diterima:

Badrul Aini Sha'ari on August 12, 2008 at 3:11 PM said...

salam perjuangan...

lama tak singgah, sikit penambahan...

tika kita semua berhimpun di padang masyar nanti, dengan manusia yang melebihi trillion orang sejak zaman nabi adam sampai manusia terakhir di bumi...

dengan peluhnya, dengan berbogelnya kita, dengan matahari hanya sejengkal daripada kepala kita...

kita harus menunggu selama 500 tahun untuk perbicaraan bermula...

ingatlah wahai diri...

~Cinta Milo Ais~ on August 12, 2008 at 7:23 PM said...

itulah...sama-samalah kita berusaha dan berdoa moga kita dan sedara mara kita terselamat dari azab api neraka

Pencinta Ilahi on August 13, 2008 at 1:18 AM said...

to badrul
betul tu.. kalo nak bace semua kisah tntg azabnya bila kat pdg mahsyar kelak, rasenye xkan ade sorg pn mnusia kt dunia ni yg brani buat dosa..

tp ramai mane je yg sedar dan ambil iktibar dr gmbaran2 yg Allah tunjukkan ni? hy segelintir kecil saja.. buktinya, masih ramai yg berani membuat dosa dn maksiat pd Allah....T_T

to cinta milo ais
insyaAllah..amiinnn=)

 

© 2010 Antara Cita dan Cinta Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal