Thursday, September 25, 2008

Salam Idulfitri Eid Mubarak

Berbaki beberapa hari lagi untuk kita sama-sama menyambut satu saat, satu hari, satu bulan yang cukup mulia dimana ia merupakan hari kemenangan dan hari kurniaan nikmat dari Tuhan bagi setiap hamba-Nya yang telah berjaya berpuasa selama sebulan ramadhan ni. Alhamdulillah, syukur ku panjatkan buat Yang Maha Esa kerana dengan limpah kurnia jua inayah-Nya telah sekali lagi memberi kesempatan bagi setiap hamba-Nya, termasuk diriku ini untuk sama-sama menyambut hari kebesaran, hari kemenangan juga hari kegembiraan yang telah dikurniakan Allah swt ini. InsyaAllah, moga dipertemukan dengan 1 Syawal 1429H.

Tujuan enty karutan kali ini tidak lain dan tidak bukan la, bukan ingin berleter soal lembu Pak Mat rempuh pagar kebun Pak Mail, juga bukan isu hangat Mak Kiah kahwin lagi, tapi ingin meraikan rakan-rakan blogger juga semua pengunjung blog cintan cintun ni sempena kehadiran hari raya aidilfitri yang bakal disambut tidak lama lagi.

Semua blog-blog yang aku lawati sudah mula mengucapkan ucapan selamat hari raya dah. Cuma blog aku ni je yang liat sikit. Nak juga tunggu saat-saat akhir sebelum meninggalkan bumi Shah Alam ini, untuk kembali bergembira di bumi Setiu, Terengganu darul Iman. InsyaAllah, aku akan berangkat pulang ke Terengganu pada pagi Ahad ini bersama pengantin baru yang baru melansungkan perkahwinan mereka bulan lepas. Doakan pakcik selamat dalam perjalanan pulang nanti ye..huhu

Mana kad raya? Mana duit raya? Mana hantu raya? Hantu raya ada kat tepi jalan raya ye, kat sini tak ada. Sabar, jangan gaduh-gaduh. Nanti pakcik tak bagi kad raya ni baru tahu. Untuk korang semua, terimalah kad raya tak seberapa dariku ini.

raya

Kepada mana-mana blogger yang namanya tertera pada kad raya ku ini, jangan la segan-segan nak terimanya dan paparkan kat blog masing-masing ye. Susah-susah aku bersengkang mata, memerah otak & fikiran untuk mencipta satu kad untuk korang semua ni. Walaupun tak la berapa cantik sangat, tapi bukan kecantikan yang menjadi nilai ukurnya, tapi keikhlasan juga tanda ingatan kepada semua rakan-rakan blogger.

Kalau boleh, semua senarai blogger yang ada dalam list aku tu aku nak masukkan dalam kad ni, tapi apakan daya, aku hanya mampu merancang, Allah jua yang lebih berhak menentukannya. Setelah dinilai, ditambah bahagi juga tolak serta darab, maka tersenarailah nama-nama blogger seperti yang tertera dalam kad ini. Hopefully tiada mana-mana rakan blogger yang berkecil hati juga termakan hati sekiranya blog kalian tiada tersenarai ke dalam 13 pemblogger utama yang aku ingati juga berkenan dihati.

deonenonly2906 aka seekerz - sebab dia merupakan blogger pertama yang meng'request' agar pakcik kasik kad raya kat dia. So, namanya kena la ada kat atas sekali, kan? Pape pun, seekerz ni kawan masa sama-sama merepek-repek kat forum iluvislam.com. Sekarang ni je tak aktiv sangat dah, termasuklah pakcik sendiri.

nessasyahirah - kalau seekerz pertama, mestilah yang ni no 2 kan? Betul tu..hehe.. Sampai hari ni masih terfikir, nessasyahirah ni nama betul ke? Atau nama timangan semata-mata? Ini pun rakan repekan juga kat iluvislam.com. Selalu menghuru-harakan thread kat sana sampai ada yang menggosip.. Ish43x..

muyassarah - ha, yang ni memang aku suka. Punya la rajin dia masuk ke blog aku ni. Kejap-kejap ada saja dia punya id kat bloglog aku tu. Disebabkan tu, membuatkan aku pun jadi rajin juga la untuk melawat blog beliau, walaupun dalam kemalasan yang teramat sangat, tetap juga rajinkan diri ni. Repekan dan cerita-ceritanya kadang-kadang mampu membuatkan aku tersengih seorang diri.

cikgueya - seorang moderator (atau sekarang ni dikenali sebagai krew) kt iluvislam.com. Geng merepek-repek juga kat iluvislam.com ni. Tapi bila dah naik pangkat jadi moderator, dah mengurangkan sedikit repekan dan rapuannya. Lebih kepada ayat-ayat yang lebih ilmiah dan idea-idea bernas bagai seorang guru yang berkaliber.

ceritabudakkampung aka cinta milo ais - blog dia ni aku suka masuk. Suka baca dia punye cerita yang merepek-repek je. She can give u a big cutey smile when u just enter her blog's gate. Memang dia punya banyak idea tuk membuatkan korang tersengih-sengih bila baca cerita beliau.

akuanakdarahmalaysia aka hafizadam - ni juga sorang moderator kat iluvislam.com. Tapi tak suka merepek-repek, selalu serius dengan tugas dan tanggungjawabnya. Masuk blog dia tuk curi mana-mana e-book yang beliau sudi kongsikan. Download pastu simpan, baca tak pun..muahaha

humaira114 - kawan blogger kat uitm shah alam ni gak. Kadang-kadang dia suka bertanya pasal blog ni. Tapi dia punya blog tak la pula bertukar wajah lagi. Bila mau tukar template tu makcik?

kahfi8 - seorang sahabat yang suka bertanya soal iman dan Islam, usrah dan kepimpinan. Pendakwah yang menggunakan multimedia sebagai medium dakwahnya, dan sangat perihatin soal saudara-saudara di bumi Palestin. Allahu-akbar!

mahabbahfillah - insan pertama yang sudi menghulurkan duit raya siap tertulis nama padaku tahun ni. RM 100 tu. Makan 2 minggu pun belum tentu habis tau. Orang dah memberi kita merasa, orang dah sudi kita kena membalasnya. Tak gitu? huhu.. Kalau dapat yang betul kan lagi besh. Lagi la pakcik raya sakan tahun ni..muahaha

peacemaker87 - kawan eh silap, adik aku ni..hehe.. Orang kata, sayangi keluarga melebihi insan-insan lain disekelilingmu. Jadi, ini sebagai tanda aku menyayangi ahli keluarga aku la ni. Balik raya jangan lupa beli kerepek banyak-banyak kat Batu Pahat tu. Pastu tiket tu jangan nak beli lambat-lambat..huhu..Siap pesanan lagi tu.

pawanayah - rakan dari iluvislam gak ni. Lama dah tak sembang pasal Iman dan Islam dengan dia ni. Suka bertanya soal-soal agama, macam aku ni pak ustaz je. Tapi dia memang bagus, apa saja yang dia tak tahu, mesti dia akan bertanya, walaupun ianya soal yang remeh temeh.

eunsuh88 - penghargaan bagi beliau yang sudi menjenguk blog aku ni. Selalu ada saja id dia kat bloglog tu. Jadi lepas ni, ada la sikit buah tangan untuk dia wat balik ke blog beliau. Amik jangan tak amik tau.

akmatalib - baru je dia ucap selamat hari raya kat shoutbox aku tu. Sama kes macam cik eunsuh88, suka sangat melawat blog aku ni. Kira macam die hard fan aku la. Gamaknya la..hehe

semua yang sudi meziarahi blog usang aku ni - korang semua la, sapa lagi. Korang semua adalah darah yang mengalir disetiap genap blog aku ni. Berhenti kalian mengalir, maka matilah riwayat blog ini. Save kad raya ni, jadikan wallpaper ye..muahaha

Okeh, siap sudah satu entry raya untuk tatapan semua rakan-rakan pelawat blog ni. Dikesempatan ni, aku ingin mengucapkan
Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri kepada semua insan dan hati-hati yang sudi terpaut ke blog aku ni sepanjang penglibatan dalam dunia blog, dunia yang penuh dengan teka-teka dan penipuan alam maya. Ucapan mohon maaf aku tujukan pada semua insan samada yang mengenali aku, sedang nak kenal aku, sudah pun kenal sapa aku ni, semua sekali aku nak mitak ampun mitak maaf banyak-banyak. Halalkan segala makan minum, terkata termengumpat, terhina terasa. Kalau boleh, nak jadi suci sesuci bayi yang baru lahir gitu..hehe

Bagi yang bawa kereta tu, bawak kereta leklok. Yang naik bas pun duduk dalam bas tu baik-baik. Jangan nak panjat sana panjat sini, jatuh karang baru tau. Yang naik moto pula, jangan la nak tunjuk eksyen tengah-tengah jalan nu. Ingat, korang tu bagai bulu yang berterbangan dicelah-celah binatang buas yang lagi besar dan kuat. Sekali binatang-binatang tu terlanggar korang, halamaknya menangis tak berlagu la keluarga kalian. Kegembiraan yang diharap, tapi sekujur tubuh kalian pula yang tiba meniarap. Jadi, pesanan akhir dari pakcik, selamat pulang, selamat beraya, juga selamat menamatkan jihad dalam bulan puasa yang tinggal beberapa hari lagi ni, juga selamat kembali menjalani hidup seperti biasa selepas habis beraya nanti. Beraya beraya juga, jangan dilupa pada yang sudah tiada, juga yang sengsara penuh derita..^^

p/s : duit raya mana? Maaf la ye, pakcik pun mengharap orang bagi pakcik duit raya, takkan la pakcik nak bagi korang duit raya pulak..huhuhu.....

* S A L A M L E B A R A N *

9 contengan diterima:

Cik Muya on September 25, 2008 at 6:05 PM said...

sy pun nak mintak mahap kat pokcik jgak ye atas repekan2 dan kata2 sy yg xkenan kat jiwa pokcik yg pokcik pendamkn aje.. sehingga saat ini.

kem salam kat org ganu ye huhu

nak lemang 7batang bleh x?? :P

Lisam on September 25, 2008 at 6:22 PM said...

huhu..sumer sekali dimaafkan, walopon tak penah terasa ati kt cik muyassarah pon...

mau 14 tahun xabes lg pakcik nak kem salam kt sumer rakyat ganu...

bole2, cik muyassarah punye pasal, 18 btg pun sanggup...pegi je kt tepi lebuh raya karak sane tu, byk gerai lemang..beli la, jgn malu2..bayo sindilian belhad la ye..
muahaha.....

~Cinta Cukulet~ on September 25, 2008 at 6:42 PM said...

mekasih banyak-banyak..sob sob..terharu rasa...hehe walaupun saya baru je mengisytiharkan cuti berblog tapi saya datang jugak ngehehe....selamat hari raya jugak..maaf zahir dan batin :D

nessa syahirah on September 25, 2008 at 10:29 PM said...

huhu~beta masih dlm mncari dan tercari edentiti sebenar diri,tu tokleh bgtau nama sebenar tuh..kukuikui~

mana la tok mengilang,nape tak nmpak kat iluvislam..

nnti tok cek kat belog ek,nessa nak bka rahsia nape pggil tok..kat tok lisam..huhu~

gossip..haha~hazihi fitnah..

slamat hari raye..

raisha rahim on September 25, 2008 at 10:30 PM said...

dah ada lagu blog lisam al-mujahid

Lisam on September 26, 2008 at 2:38 AM said...

to cinta milo ais
kalo dah jenis addict ngn tenet ni, mmg susah nak tinggalkan...huhu

to nessa syahirah
alaa...ni musti name dah terlebih cantik ni, sbb 2 tamau bitaw kan?

iluvislam tetap diziarahi, cume jarang mengreply kt mane2 thread. cm xbesh lak bile tade geng2 lame..

ish43x..kaitan shin chan ngan gelaran tok..fening2x..huhu

to baby girl
lame dah ade..nasyidfm.net..^^

Bashir IbnDzul on October 5, 2008 at 1:49 AM said...

assalaamu'alaikum..

maaf ana balik awal.. 23hb belah malam tu..

so memang lame tak online (10 hari)

ni baru smpai kat hostel..

syukron akh..

tak sangke blog ana dapat masuk dalam testi tu hihi..

minal 'aideen wal faaizeen!!

jazaakallahu kk akh!!

Anonymous said...

Yes, really. I agree with told all above.

Anonymous said...

Warm to you thanks for your help.

 

© 2010 Antara Cita dan Cinta Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal