Friday, July 18, 2008

Nak Merepek Sikit

Minggu ni dah masuk minggu kedua sesi pembelajaran untuk semester baru ni. Dan hari ni merupakan hari terakhir dah pun dalam minggu kedua ni. Apa yang terjadi dalam masa dua minggu ni? huhu.. Aku sendiri pun tak pernah memikirkan keadaan seperti ini bakal terjadi dalam masa proses aku untuk menamatkan pembelajaran aku ni.

Minggu pertama, sesi taaruf terhadap subjek-subjek yang akan diambil dalam semester ini. Dan pada masa itu jugalah diterangkan apa yang kami perlu buat untuk menamatkan subjek tersebut nanti. Lebih senangnya, mana-mana projek ataupun assignment yang perlu kami kerjakan secara paksa mahupun tidak sukarela, untuk memastikan kami semua dapat manamatkan subjek ini dengan jayanya tanpa sangkut dan menempah tiket untuk repeat pada semester akan datang.

Projek. Bila mendengarkan kalimah ini pun sudah mampu membuatkan aku berfikir panjang, walaupun kadang-kadang aku memang meminati subjek yang memerlukan aku menyiapkan apa-apa projek sekalipun. Kerana padaku, praktikal lebih baik dari teori semata-mata, yang terkadang susah untuk kita 'relate'kan pabila tiba alam pekerjaan nanti. Seolah apa yang belajar selama ini hanyalah sia-sia, dan tidak digunakan langsung pun semasa bekerja nanti. Bak kata kakakku, semuanya akan bermula dengan A balik. Ini melalui pengalaman abang-abang dan kakak aku yang sudah bekerja la.

Hampir semua subjek yang aku ambil memerlukan aku untuk menyiapkan paling kurang satu projek sebelum akhir semester nanti. Dan hampir setiap subjek juga kami terpaksa membentuk kumpulan dan sentiasa konfius dengan ahli kumpulan sendiri memandangkan setiap subjek, aku akan bersama ahli yang berlainan. Jadi untuk mengelakkan apa terjadi, aku hanya menunggu diingatkan kawan-kawanku yang lain dan buat-buat tahu jela. Nasib baik dalam semua kumpulan yang aku bentuk, memang hanya terdiri dari kaum adam je..huhu.. Memang kegemaran dan sifat kawan-kawanku sejak dulu lagi, kalau minta dibuat group, memang tak akan masuk dengan group perempuan. Lain la jika lecturer tu sendiri yang minta kami bergabung dengan berlainan jantina, baru la buat-buat muka seposen mecari siapa-siapa yang sudi menjadi ahli kumpulan..hehe
:sigh:

Semester ini juga memerlukan aku untuk mencari tajuk untuk projek tahun akhir. Mencari tajuk pun sudah menjadi satu bala dan ujian yang cukup berat untukku tanggung, lepas ni kena cari supervisor lagi, nak siapkan proposal lagi. Hari-hari asyik memikirkan dan melayari internet untuk mencari tajuk yang sesuai dan mengikut bidang yang aku ambil sekarang ni. Silap tajuk, mau nye tak grade aku nanti..huhu..
:ayokona:

Takpelah, tinggalkan dulu pasal final year project tu. Lama pikir, boleh jadi biul otak aku nih..hihi.. Hopefully, Allah kurniakan aku idea dan pertolongan bagi diriku serta sahabat-sahabatku yang lain, dalam usaha kami untuk menyiapkan tugasan ini. Semoga dikurniakan kejayaan yang bukan sahaja cemerlang, malah yang lebih utama diberkati oleh Allah swt..amiiiinn...

Esok dapat kerja part time lagi. Alhamdulillah, dapat la isi masa weekend yang terluang ni, dan paling best dapat jugak tambah koleksi duit poket..hehe.. Walaupun dalam keadaan situasi yang agak sibuk dengan belajar, sempat juga aku luangkan sikit masa untuk kerja-kerja ini. Takpelah, bukan whole week pun aku ni kerja, hanya pada hujung minggu saja, itu pun hanya sehari, untuk hari berikutnya aku dah memang reservekan untuk aku luangkan bersama anak buahku nanti. Itu sememangnya dah menjadi aktiviti wajibku saban minggu. Takleh la tak jumpa dia lama-lama, bagai tak jumpa kekasih je rasanya..hehe
:blush:

Okeh, ni la gambar anak buahku bagi yang belum melihatnya lagi. Namanya Aisyah Faqihah, berumur baru saja 5 bulan. Sekarang tinggal kat Damansara bersama kedua umi dan ayahnya.


Senyum..tenyum..nyenyumm..hehe


Yum..yum..dah pandai pegang sendiri dah..

* R I N D U P A D A N Y A*

7 contengan diterima:

~Cinta Cukulet~ on July 19, 2008 at 7:30 AM said...

"Nasib baik dalam semua kumpulan yang aku bentuk, memang hanya terdiri dari kaum adam je"

ha..adam??

tengok profile...eh male...owh kamu lelaki rupanya...mati-mati ingatkan pompuan( gambar kat banner tu pompuan)..sib baik tak panggil akak ekeke...sori yek diatas kekeliruan itu hehe

Lisam on July 19, 2008 at 8:10 AM said...

seb bek xmati kan? kesiann..hehe
kalo tgk bebaik gmbar kat banner tu, ade gambar sorang laki yang sedang meng'koya'kan dirinye antara gambar2 pmpuan tu...huhuhu

dah biase dah..sumer yang first time masok blog ni, akan fikir saye ni hawa punye kaum..xpe, nyamar sat..ekekeke

iNtAnCtZ on July 19, 2008 at 10:08 PM said...

hoho t0k lisam pnyer identity dah kire camoflage da ngan blog..rupe ala2 sesumpah~

ank sedara yg sgt cumel..len kali g jumpe dy tlg kirim eskrem eh~hoho~

~Cinta Cukulet~ on July 19, 2008 at 11:43 PM said...

a'ah la..ade lelaki yg tengah koya kat situ..ahaha...nyamar kat dalam blog ni ok lagi...jangan nyamar kat luar udah la...kes berat tu uhuhu

Lisam on July 20, 2008 at 9:11 AM said...

to si pencari
haha..ade gaye cam sesumpah ea?wakaka..lucu la plak..:p

kirim eskrem? kirim la gelang mas ke, anting2 mutiara sabah ke, kete proton saga pn ok gak..hohoho...

cinta milo ais
haa..jumpe pn laki yg kiya kt banner tu..anak sapa la kan?hahaha
kalo nyamar kat kuar, xduk dah sini..duk kat lorong2 je..hehe

mohad on July 20, 2008 at 11:44 AM said...

salam... apa khabar sekarang..

Lisam on July 20, 2008 at 12:35 PM said...

to ijad
salam..alhamdulillah..sihat dan masih hidup lagi...=)

 

© 2010 Antara Cita dan Cinta Copyright © 2009 Black Nero is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal